Projektując kampanię reklamową o zasięgu lokalnym warto wziąć pod uwagę zarówno możliwości jakie daje Internet oraz tradycyjna reklama zewnętrzna.
Kampania reklamowa lokalna w Internecie
Kampanię internetowa można ustawić pod katem zasięgu geograficznego. Pozwalają na to ustawienia w systemie reklamy kontekstowej Google Ads a także system reklam w najpopularniejszym serwisie społecznościowym czy Facebooku. Poza tym można wykorzystać lokalne serwisy, na przykład związane tematycznie z promowanymi produktami czy usługami. Jeżeli kampania ma mieć charakter stały, można pokusić się o stworzenie i wypromowanie dedykowanej podstrony w istniejącej witrynie internetowej a nawet zbudowanie nowej witryny.
Kampania reklamowa lokalna w przestrzeni fizycznej
Reklama zewnętrzna to przede wszystkim billboardy. Reklama internetowa jest oczywiście potężna jednak nic nie jest w stanie zastąpić efektu jaki może dać reklama wielkoformatowa. Jedną z kluczowych kwestii, jeżeli chodzi o reklamę zewnętrzna jest wybór lokalizacji.
Natomiast wspaniałe efekty może dać połączenie reklamy internetowej z zewnętrzną. Oczywiście kreacje reklamowe musza być spójne merytorycznie i graficznie. Jaki daje to efekt? Odbiorcy są niejako otoczeni przekazem reklamowym. Jada do pracy, widza billboardy, włączają laptop w pracy, pojawia się ten sam motyw i treść. Uwaga potencjalnego klienta jest nakierowywana na przekaz reklamowy. Przedmiot kampanii staje się częścią świadomości osób stykających się z kreacjami reklamowymi.
Kampania taka może być oczywiście uzupełniona reklamami w lokalnych: telewizji i radiu oraz w lokalnej prasie.