Mimo rewolucji w komunikacji jaką przyniósł ze sobą Internet, reklama zewnętrzna nie przestała istnieć. Przestrzeń jaka nas otacza ma ogromny potencjał reklamowy – nic się tu nie zmieniło. Również efekt jaki można osiągnąć dzięki tak zwanej reklamie zewnętrznej jest nie możliwy do osiągniecia na ekranach takich urządzeń jak laptop, notebook czy smartfon. Mimo możliwości ciągłego dostępu do Internetu, człowiek jest nadal istotą żyjąca w pewnej realnej przestrzeni.
Podstawową formą reklamy zewnętrznej są billboardy. Efekty jakie można dzięki nim osiągnąć mogą być spektakularne. Jedną z cech billboardu są jego duże wymiary – w odróżnieniu od plakatów i ulotek. Format europejski, tak zwany eurobillboard to 5,04 x 2,38. Mogą powstawać oczywiście billboardy o wymiarach poza standardowych.
Billboardy najczęściej używane są przez pewien czas, czas trwania danej kampanii. Kampanie mają różne skale, czasem może to być wręcz jeden banner, czasem mamy do czynienia z ogólnokrajową albo nawet globalna akcją promocyjną. Często billboardy sa jednym z elementów kampanii, obok reklam radiowych, telewizyjnych, gazetkowych no i najczęściej chyba w dzisiejszych czasach – internetowych.
W przypadku rozbudowanych akcji promocyjnych przekaz merytoryczny, psychologiczny jak i wizualny jest spójny. Najczęściej taka kampania ma jakiś motyw przewodni. Billboardy rozmieszczone są w przemyślanych miejscach tam, gdzie przekaz na nich zawarty zobaczy maksymalna ilość osób mogących potencjalnie stać się klientami.