Wyszukiwarka internetowa to serwis, który publikuje listę stron internetowych na podstawie słowa kluczowego lub frazy wprowadzonej w pole wyszukiwania przez internautę. Ponieważ ilość fraz jest tak naprawdę żona nieograniczona, ustalanie kolejności stron na stronie wyników wyszukiwania zajmować się muszą algorytmy.
Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie jest wyszukiwarka Google. Generuje ona 70 do 90% ruchu w Internecie. Jest to największy serwis w sieci w ogóle. Jakie czynniki bierze algorytm wyszukiwarki Google pod uwagę ustalając kolejność wyników wyszukiwania? Czynników rankingowych wyszukiwarki Google jest około 200. Poniżej przedstawię te które moim zdaniem są najważniejsze.
Słowa kluczowe
Jeżeli internauta wpisuje w pole wyszukiwania taką oto przykładową frazę: „mechanik BMW Zielona Góra”, to fraza ta musi znaleźć się na stronie internetowej o której właściciel chce by na tą frazę właśnie uplasowała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe muszą znaleźć się w meta tagu Title , w meta tagu description oraz powinny oczywiście znaleźć się w treści samej strony. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w znaczniku H1, mogą również w znacznikach H2, H3 i tak dalej. Istotną kwestią nasycenie zajmij słowami kluczowymi. Istotny jest bardzo stosunek ilości słów kluczowych czy też France do ilości całego tekst. Nie wolno przesadzić z użyciem słów kluczowych w tekście, ponieważ może być to przez wyszukiwarkę jako spam i w rezultacie doprowadzić do obniżenia pozycji strony internetowej.
Należy również pamiętać, że algorytmy bierze pod uwagę trybut alt obrazków zamieszczonych na danej stronie.
Szybkość ładowania się strony
Istotnym czynnikiem rankingowym jest szybkość ładowania się strony internetowej.
Mobilność
Od kilku lat priorytetem dla wyszukiwarki Google jest mobilność stron internetowych. Dlatego bardzo ważne jest zadbanie by strona internetowa była mobilna to znaczy prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach takich jak smartfony i tak dalej.
Linki zwrotne
Od początku istnienia wyszukiwarki Google jednym z najważniejszych czynników rankingowych są linki zamieszczone na innych stronach internetowych. istotny jest to by linki był umieszczany na stronach z oryginalną treścią, tematycznie powiązanych z linkowaną stroną. Ważne jest to by linki pochodziły w różnych domen.